Sprawdzony pomysł na Pierwszy Dzień Wiosny. Projekt dla wszystkich klas.
Temat projektu: Europejski Dzień Wiosny
Cel projektu: -przybliżenie problematyki europejskiej poprzez wspólną realizację projektu, -zaktywizowanie środowiska szkolnego, -poznanie krajów wstępujących do Unii Europejskiej, -wspólna zabawa, -umiejętność współpracy w grupie i wykonanie powierzonych zadań, -umiejętność przedstawienia przygotowanych zadań, -przygotowanie i praktykowanie wystąpień publicznych.
Etap I: -spotkanie z przedstawicielami samorządów klasowych, przydział zadań według planu:
Gimnazjum klasa Ia i Ib Euro-warcaby (turniej międzyklasowy, pionki z flagami państw UE, plansze do gry w kolorach UE, klasy grają zgodnie z zasadą w lidze piłkarskiej)
klasa IIa Familiada (teleturniej na wzór teleturnieju telewizyjnego, pytania związane z państwami UE, np.tradycje, kuchnia, historia....)
klasa IIb Randka w ciemno (teleturniej na wzór teleturnieju telewizyjnego, ukazanie stereotypów, Włoch-amant, Niemiec-pedant, ....
klasa III Puzzle (puzzle- flagi państw UE)
Liceum klasa Ia Kabaret (skecz o wiośnie lub związany z tematyką europejską lub tematyką charakterystyczną dla któregoś z państw UE)
klasa Ib Prezentacja (państwa: Cypr, Bułgaria, Czechy), ukazanie najbardziej charakterystycznych informacji dla podanych państw: flaga, kultura, nauka, historia, literatura
klasa Ic Prezentacja (państwa: Polska, Malta, Estonia)
klasa IIa Karaoke
klasa IIb Kalambury
klasa IIc Prezentacja (państwa: Łotwa, Węgry, Słowenia)
klasa IVa Wybory Miss i Mistera
klasa IVb i IVc Pokaz mody
klasa IVd Prezentacja (państwa: Litwa, Rumunia, Słowenia)
- przedstawienie ogólnego zarysu imprezy - omówienie z przedstawicielami poszczególnych klas zagadnień dotyczących przydzielonych zadań
Zadania, które należy wykonać, aby zrealizować projekt: - zapoznanie z zadaniem przydzielonym klasie, - podział klasy na grupy i przydział ról, - zabieranie materiałów dotyczących danego zadania (informacje dotyczących danych państw, utwory muzyczne, pytania do teleturniejów itp.), - selekcja materiałów i dopasowanie ich formy i ram czasowych prezentacji, - przygotowanie scenariusza i dekoracji, - ustalenie osób (z klasy i nie tylko) biorących udział w prezentacji.
Źródła, z których możesz skorzystać: Ludzie: koordynatorzy projektu, wychowawcy klas, nauczyciele: muzyk, informatyk, polonista, bibliotekarz, historyk, członkowie Szkolnego Klubu Europejskiego Instytucje i inne: ambasady, Centrum Informacje europejskiej, Szkolny Klub Europejski, internet.
Terminy konsultacji: Z wychowawcami klas: na bieżąco (lekcje z wychowawcą) z koordynatorami projektu: w czasie spotkań SKE
Etap II Prezentacja:
II piętro 9.00 wyznaczone pracownie (sala: 45, 47, 41, 39) prezentacja państw
hol: Kalambury, Euro-warcaby, Puzzle
I piętro 10.30 hol: Familiada, Randka w ciemno
parter 11.15 sala gimnastyczna: Wybory Miss i Mistera, Pokaz mody, Kabaret, Karaoke
Termin realizacji: 19.03.2004
Autorzy i koordynatorzy projektu: mgr Joanna Jasińska i mgr Katarzyna Madera |